woensdag 8 september 2010

DVB-C scanner van MythTV 0.23 werkt met Ziggo!

Hoewel ik dit al best een tijd draaiend heb kan ik melden dat de kanalen scanner van MythTV 0.23 nu eindelijk ook goed werkt met de brakke kapotte NIT-tabellen van Ziggo. Wel moet je er voor zorgen dat enkel de DVB-C transports van je eigen Ziggo regio (bijv. Network ID 5555) in de database staan.

Verder was de update naar Mythbuntu 10.04 Lucid Lynx erg soepel.

Linkjes naar database inhoud:
dtv_multiplex inhoud
dtv_multiplex.sql

5 opmerkingen:

caffeinecoder zei

zou je ook kunnen aangeven in welk tabellen je gevult hebt voor dat je de netwerk scan hebt gedaan?

Henk Poley zei

Ja hoor, ik heb even een dumpje gemaakt en aan de blog toegevoegd.

Unknown zei

@caffeinecoder;

Ik ben nu op mythtv.

Heb zojuist mythtv ubuntu geïnstalleerd.

Bij selecteren dvb komt alleen satelliet naar boven.

Hoe kan ik hier DVB-C gebruiken.

Ik zit overigens in Ziggo 5555 gebied en maak gebruik van een anysee usb.

bvd Mark

Henk Poley zei

Om te beginnen, is je Anysee USB wel ondersteund onder Linux?

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Anysee

Daarnaast heb ik nog nooit de MythBuntu setup wizard gebruikt om een backend op te zetten. Dus daar kan ik weinig over zeggen..

Zelf zou ik eerst in `dmesg` kijken of je computer überhaupt je AnySee ziet, je zal dan ook een /dev/dvb* bestand hebben waar de video uit komt. Daarna testen met een simpel DVB weergave programma, hier staat het een en ander uitgelegd: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Testing_your_DVB_device

Als je weet dat het werkt kan je met `mythtv-setup` alles instellen. Het een en ander staat uitgelegd op de mythtv wiki.

Verder kan je denk ik met je Anysee USB out-of-the-box enkel "vrije" kanalen kijken, wat Ziggo interpreteert als Nederland 1 + regionale kanalen. Je hebt dan een "softcam" nodig om de codering van de andere kanalen te ontsleutelen.

Steven Wijnhoud zei

Mark en Caffeinecorder,

Ik ben ook bezig met Mythtv icm met anysee en Ziggo. Nu heb ik wel in mythv nederland beschikbaar maar nog niet de gecodeerde (encrypte) zenders. ik heb sasc-ng geinstalleerd maar Mythtv pakt de virtuele adaptor niet en ik weet ook niet hoe ik die kan testen.

Kan iemand mij helpen?